fredag 22 april 2011

Påskägg anno 2011



Jag och lilla E hittade flera gamla påskägg med de klassiska kycklingmotiven. Färg, penslar, stämplar och tidningspapper åkte fram på köksbordet. Äggen förvandlade snabbt utseende.
Lycka för en liten 2-åring att få doppa hela handen i färg!






Enkelt sätt att få påskpresenten ännu finare!







Äggen målades med akryl färg, en strykning räcker när man målar med mörk färg. När ägget torkat strök jag lätt med en svamp för att få ett lite flammigt utseende. Sedan kan man själv välja vilket detalj tryck man vill ha på äggen. Jag stämplade "glad påsk". Lilla E valde glitter och regnbågens alla färger.

Lycka till!

4 kommentarer:

  1. YES!!! Som jag har väntat!!! Nu får DU lära mig några bloggtips! Glad påsk min vän!

    SvaraRadera
  2. Vad fina! Och vilken fin blogg vännen! Här kommer jag kika in ofta :) Kramkram anso

    SvaraRadera
  3. Tack goa Ni!
    Hoppas ni får/har en härlig Påsk!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis till en fin blogg!
    Tack för att du rekommenderat min blogg. Kommer självklart göra detsamma för dig, gillar det jag ser.

    Hälsn Johanna Pilfalk

    SvaraRadera