måndag 10 oktober 2011

Pennan i handen


Jag har den stora äran att ha en morfar att kunna lära mig mycket av. Han har under hela sitt liv ritat, format & skapat hus & byggnader. Han jobbar som arkitekt. Vilken dröm.... Att få sitta ner med honom och ta del av alla hans kunskaper & tips är så spännande. Det är intressant att se en begåvad skisshand fatta pennan och ett papper och se vad som växer fram av bara raka linjer. Att även hämta inspiration & idéer från alla hans projekt. Otroligt begåvad och en stor förebild för mig. Ska se om jag kanske kan få låna en ritning eller bild och visa er något av hans kreationer någon gång...


 kram elin 


3 kommentarer:

  1. Hej, men oj vilken fin och personlig blogg du har. Gillar verkligen det jag ser, har tittat runt lite på bloggen och njuter:)

    kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vad fint skrivet. Och vad roligt för din morfar att du har ärvt hans estetiska sida. För det är ju ingen tvekan om att du har sinne för det vackra. Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Jaa, så fint skrivet! Ser mycket fram emot att få se något av hans arbete!
    Ha det gott!

    SvaraRadera