måndag 20 augusti 2012

[Nytt soffbord]



Med inredningskaos i huvudet och mycket kli i fingrarna kan mycket hända... Här om veckan blev jag sugen på att börja sätta händerna i tv-rummet här hemma. 




Spontan som jag är, fick en lastpall hjul på sig och får nu fungera som soffbord. Grundtanken var att måla det men jag föll direkt när den grå-bruna slitna ytan kom på plats. Det blev en underbar brytning mellan Jutemattan och Betonggolvet.



Suget av att ta in naturtoner i grå-bruna, slitna toner har tilltagit det senaste... Det är summan av all inspiration jag fick med mig från veckorna i Danmark denna sommaren. Och ja, just de tonerna hösten kommer innebära för mig. Till en gråtonad grund ger dessa toner värme och lite extra liv...




Jag omges nu av alla nya Grafitgrå detaljer och möbler.

>>jag älskar

Så njutbart för ögat. Så det är helt enkelt en del av dessa ni får ta del av här på bloggen. Idag det fina Fatet hämtat från Danmark. Detta kommer ni hitta i Grafitgrå Industri. Nedan den nya Kryss, ljusstaken designad av Grafitgrå. Även den kommer få sin givna plats i industrin. Den går även att beställas redan nu. Titta under fliken "Beställa".



6 kommentarer:

  1. Bordet blev jättefint! Jag gillar att du inte målade det utan behöll den lite mer råa känslan, såå fint :)

    kram /iris

    SvaraRadera
  2. Supersnyggt!!! Gjorde ett liknande till våran uteplats för någon månad sen och jag blev helnöjd. Alla tycker jag ska måla mEn ja gillar också den här grå bruna färgen. Dock hade ja för små hjul. Stooora ska det va.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbart! :) Älskar dem färgerna med! Färgerna hos mig också denna höst kommer att fortsätta att gå i dessa toner :))
    Väntar med spänning på all er design! :)

    Kram Bettan

    SvaraRadera
  4. Så himla snyggt,gillar :)

    Vart har du köpt mattan? Är ute efter en sån jag med

    //Anette

    SvaraRadera
  5. Superfint bord! Ska göra ett likadant själv har jag tänkt. Precis som i kommentaren ovan undrar jag också var du köpt mattan?
    Vilken härlig blogg du har! Glad att jag hittat hit! :)
    Hälsningar Jessica

    SvaraRadera
  6. vart har du köpt kudden med renmotivet? :) är helt såld på att hitta ett liknande.

    SvaraRadera